Limonāde – dzēriens no mīlestības un ledus
LE_05225

Vasara ienes košas krāsas, smaržas un garšas ne tikai dārzos un puķu dobēs, bet arī dzērienos: klāt ledus kafiju, ledus tēju un limonāžu laiks. Sadarbībā ar “Gemoss” dzērienu ekspertu Andri Reizenbergu “Caffeine” kafejnīcu sortimentā jau šobrīd pieejamas trīs lieliskas mājas limonādes: Andris radījis to receptes, apmācījis darbiniekus to pareizā pagatavošanā un laiku pa laikam iegriežas kafejnīcās, lai pārliecinātos, ka viss tiek darīts, kā nākas. Bet pārējā laikā rada arvien jaunas, aizraujošas bezalkoholisko dzērienu garšas un dalās amata noslēpumos ar Latvijas bārmeņiem un dzērienu tirgotājiem.

 

Limonādes – arvien pieprasītākas visā pasaulē

Dzērienu sfērā Andris strādā vairāk nekā 20 gadu: 2001. gadā sācis kā barista “Double Coffee”, pēc tam apguvis kokteiļu jaukšanas mākslu. Gadu gaitā, strādājot naktsklubos un kokteiļbāros, lasot, vērojot, apmeklējot seminārus un meistarklases, vadot pats savu bāru, daudz ceļojot un piedaloties konkursos, Andris pilnveidojis savas prasmes tiktāl, ka 2019. gadā ieguvis pasaules čempiona titula kokteiļu jaukšanā, kas ir viens no vecākajiem bārmeņu konkursiem pasaulē un arī pats prestižākais. Šobrīd Andris iegulda visu enerģiju, lai Latvijā attīstītu kvalitatīvu kokteiļu un bezalkoholisko dzērienu kultūru, vadot meistarklases un izstrādājot jaunu limonāžu un bezalkoholisko kokteiļu receptes. To prasa arī pasaules tendences, kas iestrāvojušas Latvijā. 

“Pandēmijas laiks ir būtiski mainījis cilvēku paradumus. Ražotāji un tirgotāji visā pasaulē šobrīd mēģina ieviest kaut ko jaunu, nebaidās eksperimentēt un ir atklājuši, ka, arī neieguldot milzīgus līdzekļus, var pagatavot ļoti garšīgus dzērienus. Arī sabiedrības dzīvesveids ir mainījies. Pirmkārt, cilvēki retāk dodas ieturēties ārpus mājas, toties ir gatavi tērēt vairāk par patiešām kvalitatīviem produktiem, tajā skaitā par limonādēm un burbuļtējām. Otrkārt, pieaugot veselīga dzīvesveida popularitātei, aug arī pieprasījums pēc izsmalcinātiem bezalkoholiskiem kokteiļiem – cilvēki negrib lietot alkoholu, bet joprojām vēlas iegūt to bezrūpības un svētku sajūtu, kas rodas, malkojot labu dzērienu. Varētu teikt, ka šobrīd mainās attieksme pret dzīvi, cilvēki daudz vairāk izbauda un rūpīgāk izvēlas, ko baudīt. Ja kādreiz džins ar toniku nozīmēja visiem kaut ko vienu, tagad ir ļoti svarīgi, kādu toniku liet glāzē, kādu džinu izvēlēties,” stāsta Andris Reizenbergs.

 

Kā top jauni dzērieni?

Iedvesmu jaunām garšu kombinācijām dzērienu recepšu veidotāji meklē visneparastākajās vietās. Ja iedvesmoties no amata brāļiem starptautiskos konkursos šķiet pašsaprotami, pavisam cita lieta ir apsekot sadzīves preču veikalus un pētīt jaunumus šampūnu vai dušas želeju plauktos. “Nav nemaz tik traki, kā izklausās,” smej Andris Reizenbergs. “Tas dod priekšstatu par to, kādas jaunas aromātu kombinācijas ienāk tirgū un ir pieprasītas. Cilvēki ir gatavi maksāt bargu naudu tehnologiem, lai labi smaržotu, un tā mēs savukārt varam secināt, ka mango sader ar banāniem vai pašlaik modē ir kāda noteikta garšviela.”

Tiesa, ne visas kombinācijas, kas veido lieliskus aromātu pārus, der limonādēm, kur svarīga ir arī garša, krāsa un citi faktori. Piemēram, sajaucot kivi ar mellenēm, garša varbūt arī būs patīkama, bet diez cik estētiski gan šāds dzēriens neizskatīsies.

Arī sezona nosaka savas tendences, īpaši Latvijā, kur gadalaiku maiņa ir izteikta un katrai sezonai ir raksturīgās garšas un smaržas. Tad jāliek lietā fantāzija un radošums, lai latviešiem saprotamās lietās integrētu pasaules limonāžu modes tendences. Andris Reizenbergs atklāj, ka latvieši vasarā visvairāk iemīļojuši rabarberu, kivi, melleņu, zemeņu, aveņu, kā arī eksotisko augļu – mango un pasiona – garšas. Rudenī vairāk pieprasīti ābolu un jo sevišķi bumbieru dzērieni, ziemā – mandarīnu, ķirbju, piparkūku garšas, ziemas izskaņā ap Valentīna dienu īstu triumfa mirkli piedzīvo rožu limonādes. Vienlaikus pat mazajā Latvijā vienas sezonas ietvaros var sastapt atšķirīgus modes strāvojumus: Vecrīgā topā var būt viena garša, bet, pabraucot nedaudz ārpus Rīgas, – pavisam cita.

Par jaunām garšām gan ir jādomā savlaicīgi – tā teikt, taisi ragavas vasarā. Tāpēc rudens garšu limonāžu receptes top jau tagad, lai, mainoties gadalaikiem, tās varētu piedāvāt pircējiem.

“Pagatavot labu limonādi ir mazliet vieglāk, nekā radīt labu alkoholisko kokteili. Samaisi labu ar labu, un neko daudz jau tur sabojāt nevar, bet mēs gribam, lai ir vēl interesantāk nekā pērn, un tad tas ir drusku izaicinošāk. Visu arī paši pārbaudām, degustējam. Ja pašam īsti negaršo – nekā to nenotirgosi,” atzīst Andris Reizenbergs.

 

Pati galvenā sastāvdaļa – mīlestība

“Vissvarīgākais, gatavojot jebkuru dzērienu – gan kokteili, gan limonādi, – ir attieksme. Vienā bārā divi bārmeņi var pagatavot kokteili pēc vienas receptes no vienām un tām pašām sastāvdaļām vienādās proporcijās, bet viens gatavo ar attieksmi, otrs – bez, un iegūsiet divus dažādus dzērienus. Ir vajadzīga mīlestība – tāpat kā jebkurā darbā. Un ledus, sevišķi vasarā! Ja nav ledus, uz gardu limonādi nav, ko cerēt,” atklāj eksperts. Viņa paša iecienītie vasaras dzērieni ir augļu šprici – rabarberu šprics ar dzērveņu sīrupu, rabarberu limonādi un bezalkoholisko džinu vai ķiršu un plūmju šprics ar ķiršu sīrupu, ķiršu–plūmju limonādi un bezalkoholisko rumu.

Vēl viens būtisks ieteikums, radot savu unikālo limonādi vai kokteili, ir nepārspīlēt ar sastāvdaļu daudzumu. Visi klasiskie, populārie kokteiļi tiek gatavoti no trim, maksimāli četrām sastāvdaļām un ir viegli pagatavojami. Šo principu Andris Reizenbergs ievērojis arī “Caffeine” mājas limonāžu recepšu izstrādē: tās tiek gatavotas no trim sastāvdaļām – eksotiskā augļa jabuticaba, Austrumāzijas izcelsmes citrusaugļa yuzu vai zemeņu biezeņiem, citronu limonādes un gāzēta ūdens.

Tiesa, ir svarīgi izvēlēties kvalitatīvas sastāvdaļas. “Limonādes, bezalkoholiskie, šprica kokteiļi, aukstās kafijas un ledus tējas – jebkura dzēriena kvalitāte slēpjas detaļās. No sīkumiem ir atkarīgas lielās lietas,” atklāj Andris Reizenbergs. Tā gan šobrīd nav problēma – Latvijā ir pieejamas izcilas bezalkoholisko dzērienu sastāvdaļas, un šajā ziņā no pārējās pasaules īpaši neatpaliekam, ja nu vienīgi mazītiņu solīti, bet turpat pie lielajām durvīm vien esam.

“Grūti pateikt, kā limonāžu un bezalkoholisko kokteiļu tirgus attīstīsies nākotnē. Pirms pieciem, septiņiem gadiem neviens nevarēja prognozēt, ka būs tik daudz ražotāju, kas rada klasisko alkoholu bezalkoholiskās versijas, turklāt labas – šobrīd nav nekādu problēmu pagatavot klasiskās Margaritas vai Daiquiri bezalkoholisko versiju. Tomēr domāju, ka bezalkoholisko dzērienu popularitāte tuvākajos gados tikai pieaugs. To redzam arī tepat, Latvijā, kur semināros par limonādēm un bezalkoholiskajiem pavasara kokteiļiem piedalās ap 100 interesentu. Prieks, ka tā!” saka Andris Reizenbergs.

 

Jūs varat pievienot maksājuma karti atverot “Iestatījumi” -> “Manas maksājuma kartes. Ja Jūs nevarat atrast šo sadaļu, pārliecinieties, ka esat veicis Mobilās aplikācijas atjauninājumu. Pārliecinieties, ka Jūsu internetbankas iestatījumos ir dota atļauja veikt maksājumus internetā ar šo karti.

Lojalitātes kartes unikālais numurs tiek ģenerēts un piešķirts, līdz ko Jūs pievienojaties Mobilai aplikācijai.

Katru gadu Caffeine uzkrājums par iepriekšējo kalendāro gadu tiek dzēsts 1.jūlijā. Vairāk https://www.caffeine.lv/lojalitate

Mēs varam nosūtīt tiešā mārketinga paziņojumus tikai tiem Mobilās aplikācijas lietotājiem, kuri devuši savu piekrišanu. To var izdarīt sadaļā “Iestatījumi” -> “Paziņojumi”. Piekrišanu var atcelt jebkurā laikā, mainot iestatījumus savā Mobilās aplikācijas kontā. Papildus visu informāciju par Caffeine mobilās lojalitātes aplikācijas un lojalitātes kartes programmas noteikumiem var iepazīties https://www.caffeine.lv/lojalitate , CAFFEINE sociālajos tīklos un mūsu kafejnīcās.

Karti var nebūt iespējams pievienot noteiktā interneta pirkumu apmaksas limita vai noteiktā dienas limita dēļ. Šos ierobežojumu iestatījumus jāpārbauda interneta bankā. Tāpat, pārliecinieties, ka esat pareizi ievadījis maksājuma kartes datus. Pārliecinieties, ka Jūsu internetbankas iestatījumos ir dota atļauja veikt maksājumus internetā ar šo karti.

Pārliecinieties, vai sadaļā “Iestatījumi” -> “Maksājuma uzstādījumi ” esat atlasījis “Izmantot maksājuma karti”. Turklāt, pārbaudiet, vai pievienotajā maksājuma kartē ir pietiekami daudz naudas, lai pabeigtu pirkumu. Ņemiet vērā, ka dienas laikā atļauts veikt ne vairāk kā 10 transakcijas no vienas kartes. Tas nozīmē, ka diennakts laikā varat caur Caffeine LV aplikāciju ar savu bankas karti norēķināties 10 reizes.

Ja pievienosiet vairāk nekā vienu maksājuma karti, tad ar nosaukumu palīdzību būs vieglāk atdalīt izvēloties maksājumu. Šī ir darbība drošības nolūkos.

Pārliecinieties, vai sadaļā “Iestatījumi” -> “Maksājumu iestatījumi” esat atlasījis “Izmantot Caffeine uzkrājumu”. Aktivizējot šo funkcionalitāti, barista pie kases redzēs jūsu Caffeine uzkrājuma atlikumu un par kafiju varēsiet norēķināties ar Caffeine uzkrājumu. Ja vēlaties izmantot savu dāvanu karti, atcerēties to pirms pirkuma aktivizēt, izvēloties dāvanu karti no izvēlnes pirmajā lapā un nospiežot pogu “Aktivizēt”.

Dāvanu kupons ir derīgs 90 dienas no iegādes brīža. Pēc tam kupons tiek neatgriezeniski dzēsts. Dāvanu kupons (5, 10, 20 Eur) jāaktivizē 90 dienu laikā, lai to pievienotu savam Caffeine uzkrājumam. Ja kupons šajā periodā netiks aktivizēts, tas tiks neatgriezeniski dzēsts. Kad kupons ir aktivizēts un pievienots Caffeine uzkrājumam, arī uz kuponiem attiecas Caffeine mobilās lojalitātes aplikācijas un lojalitātes kartes programmas noteikumi.

Gan kupona sūtītājam, gan saņēmējam ir jābūt Caffeine aplikācijai, un viņu tālruņu numuri ir jāsaglabā mobilās aplikācijas sadaļā “Iestatījumi” -> “Mans profils” . Pārliecinieties, ka saņēmējam ir Mobilās aplikācijas jaunākā versija.

Atsūtiet savu jautājumu un Lojalitātes kartes numuru (to atradīsiet sadaļā “Maks”, zem svītrkoda) uz e-pastu info@caffeine.lv

Šobrīd tehnisku iemeslu dēļ nav iespējams reģistrēties vai ielogoties, izmantojot Facebook. Aicinām Jūs izmantot citus autentifikācijas veidus.