Kafija ir viens no vispopulārākajiem dzērieniem pasaulē, bez kura arī daudzi latvieši nespētu iedomāties savu ikdienu. Kafijas baudīšanas kultūrai kļūstot arvien populārākai, pēdējā laikā arvien vairāk kafejnīcu pārtop par savdabīgām koprades telpām, kurās ne tikai baudīt kafiju, bet arī strādāt vai mācīties. Vadošais kafejnīcu tīkls Latvijā “Caffeine” kļuvis pār šāda koncepta kafejnīcu līderi, ko iecienījuši desmitiem tūkstošu klientu. Šomēnes “Caffeine” svin 14. gadadienu, tādēļ ir laiks atskatīties uz paveikto!
Saskaņā ar pētījumu kompānijas “Norstat” 2020. gadā veikto aptauju 80% Latvijas iedzīvotāju kafiju dzer ar pienu. Arī “Caffeine” pārdošanas dati to apliecina, jo vispopulārākais dzēriens tīkla kafejnīcās ir kapučīno. Kopumā “Caffeine” kafejnīcās ik gadu tiek izdzertas 1,5 miljoni tasīšu kafijas, kuru pagatavošanai tiek izlietotas 25 tonnas kafijas pupiņu. Kā novērots pēdējos gados, klienti arvien biežāk izvēlas netradicionālus kafijas dzērienus un labprāt eksperimentē, pievienojot kafijai dažādus augu pienus un sīrupus un padarot savu kafijas dzeršanas rituālu vēl aizraujošāku.
Raisoties sirsnīgām sarunām, klienti pie kafijas bieži pasūta arī desertu. “Caffeine” piedāvātais saldumu un kūku sortiments ir gana plašs un interesants, taču cilvēki priekšroku dod tradicionālām izvēlēm – siera kūkām, kuras ik gadu tiek pasūtītas vairāk nekā 60 000 reižu. Otrs iecienītākais deserts ir braunijs, ko ik gadu izvēlas vairāk nekā 40 000 klientu. Abi deserti lieliski papildina kafijas baudīšanas rituālu un, gluži kā citi “Caffeine” konditorejas izstrādājumi, nesatur neveselīgo palmu eļļu.
“Lai gan Latvijas iedzīvotāji kafijas dzērienu izvēles ziņā ir gana konservatīvi un priekšroku dod klasiskām kombinācijām – kafijai ar pienu dažādās variācijās, – pēdējos gados īpaši labi redzam, ka kafijas baudītāju sirdis arvien vairāk iekaro arī mazāk tradicionālas garšu kombinācijas. Tāpat arvien lielāku vērību cilvēki pievērš kafijas kvalitātei un izcelsmei, atzinīgi novērtējot ekoloģiski audzētas kafijas pupiņas kafejnīcu sortimentā, kā arī to, ka piedāvātajos desertos nav palmu eļļas, ko daudzas kafejnīcas izmanto konditorejas izstrādājumos,” stāsta SIA “Reitan Convenience Latvia” (“Caffeine” un “Narvesen”) valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.
Kafejnīcu tīkls “Caffeine” klientu mīlestību iemantojis ne tikai pateicoties gardajai kafijai, bet arī tā sniegtajam atbalstam dažādām sabiedrībai nozīmīgām iniciatīvām – “Neapēd zemeslodi”, “Baltic Pride”, “Nulles tolerance pret korupciju” u. c. Zīmols saņēmis “Zaļā biroja” apliecinājumu, tādā veidā stiprinot savas vērtības – vienkāršība, kopienas nozīme, ilgtspēja un godīgums.
““Caffeine” – tas ir aizraujošs veiksmes stāsts par četriem draugiem, kuri pameta darbu korporatīvajā vidē, lai uzsāktu savu jaunuzņēmumu. Uzņēmuma dibinātājiem vienmēr ir bijušas ļoti spēcīgas ambīcijas kļūt par nepārprotamu nozares līderi Baltijā, un, pietiekami enerģiski realizējot savus plānus, tas ir sasniegts, tomēr svarīgi ir neapstāties. Tāpēc “Caffeine” plāno turpmākajos gados paplašināt savu kafejnīcu tīklu ne tikai Latvijā, kā arī papildināt sortimentu ar jaunām kafijas garšām un dzērienu kombinācijām,” stāsta Dace Dovidena.
“Caffeine” Latvijas tirgū ienāca 2010. gada 1. jūlijā, atverot pirmo kafejnīcu Rīgā, Audēju ielā 15. Šobrīd “Caffeine” pieder 26 kafejnīcas Latvijā, kuras nodarbina 150 baristu. Lietuvā dibinātais “Caffeine” ar kopumā 85 kafejnīcām pēdējos gados paplašinājies arī ārpus Baltijas – zīmola kafejnīcas atrodas arī Dānijā un Norvēģijā.